Fredag

Även denna helg ser ut att gå i sjukdomens tecken. Frida och jag var till läkaren i morse pga hennes hosta. Mycket slem i lungorna men så länge hon inte har feber så är det ingen fara. Däremot om febern kommer tillbaka tyckte hon att vi skulle åka till barnakuten för då är det förmodligen lunginflammation. Fick iaf recept på Bricanyl som vi åkte in till stan och hämtade på en gång. När jag står inne på apoteket ringer det från Willes dagis, Wille plutten var jätteledsen och hade ont i öronen. Fick slänga mig på bussen hem och hämta han. msen har han grinat och skrikit om vartannat hela eftermiddagen. Vi har fått en tid på närakuten klockan 20 ikväll, tyvärr måste jag jobba så Ismo får åka upp med han medans farmor kommer och passa dom andra två. Just nu verkar han inte ha så jätteont men jag vill inte riskera att det blir värre under natten ifall vi avbokar tiden. Lika bra att dom får kolla vad det är.

Känner mig själv lite småhängig med en hosta som river i halsen. Livet som småbarnsförälder är verkligen charmerande ibland :)


Nu ska jag hänga lite tvätt och kolla om det finns någon mat hemma innan det är dags att åka till jobbet!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0