Morgonmys

Jag och Wille ligger i soffan och kikar på barn tv medans lillan sover. Vi har redna hunnit lämnat Felicia i skolan och tagit en promenad till maxi för att handla det som inte fanns på kvantum. Jag har även dammsugit nedervåningen, ibland fattar jag inte själv hur jag hinner med allt !!

Helgen annars har varit lugn och skön.
Började den med att åka på begravning i fredags, det blev jobbigare än jag trott. Man känner med dom närmsta anhöriga och det var jobbigt att se dom så ledsna samtidigt som man själv satt med tårar i ögonen. Jag vet ju vilken förlust det är för dom, vilken underbar människa hon var. För oss var hon som en extra mormor och hon har betytt så oerhört mycket för oss genom åren. När jag satt i kyrkan så började jag fundera på vems begravning som skulle komma härnäst ?? Hemsk tanke men jag vet ju att det kommer förr eller senare. Bara tanken på att min älskade gammelmormor en dag kommer lämna oss känns fruktansvärd.

I lördags var Ismo borta nästan hela dagen och jag städade, dammsög och torkade golv. Kul lördagsnöje, inte direkt men väldigt nödvändigt. Lagade köttryta med ris, sen blev det godis och tv tittande.

I går gjorde vi en liten utflykt till Skuttunge för att kolla in några hus som är till salu. Vilket drömboende för en barnfamilj. Skola, dagis och fotbollsplaner precis intill huset. Ingen bil eller busstrafik förbi huset, ungarna kan vara ute och cykla och leka utan att man behöver oroa ihjäl sig. Här vill jag bo !! Så vidare jag inte får flytta till Sandviken då:)

När vi kom hem så hade vi höströj i våran trädgård. Klippte gräsmattorna, satte ljung, sopade och städade undan. Maten igår blev kall, grekist potatissallad, kryddkorv och matyoughurt.

I morgon ska jag till läkaren, hoppas jag får några svar på varför jag mår så konstigt hela tiden. Orkar inte med att ha hjärtklappning 30 ggr om dagen mera.

Nu ska jag vila en stund medans det är tyst i huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0