Naturlighetskulten

Läste nyss en artikel i Arbetarbladet som började så här:

"Ett av sätten att undvika skador i underlivet vid förlossning är att hålla emot för att motverka en för hastig födsel"

Jag kan sätta hur mycket som helst på att den som skrivit den där artikeln inte själv har fött barn för vem i h-vete vill ligga och hålla emot när man har så j-vla ont så man lätt skulle kunna svimma av?? Jag skulle lätt ha kunnat offra både mitt högra och vänstra ben för att det skulle gå snabbt! Sen om dom fått använda en hel rulle tråd för att sy ihop mig hade jag nog inte brytt mig om. (och nej jag har aldrig behövt sy, jag är en mycket rutinerad föderska)

Jag är imponerad av dem som har den kontrollen att dom själv kan bestämma ner det är dags att släppa ut den lille...



För övrigt så har jag gjort en supergod paprikasoppa idag. Vad du krånglar till det sa min lillasyster när jag berättade vad vi skulle äta, lätt för henne att säga som lever på Tacos och ändå ser ut som en tandpetare. Soffipropp, jag ska visa dig hur spisen fungerar nästa gång jag hälsar på :)


Nu måste jag nog väcka lillbus annars blir det en sen kväll för henne. Sen läsa läxor med Felicia. Ingen rast, ingen ro.


Kommentarer
Postat av: paula

hellu

skulle du kunna höra med ismo om han har Peters telefonnummer eller mailadress?

hans gamla arb.kollega..nicke hittar inte nummret.

2009-05-07 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0