Snöstorm och loppmarknad

Ja ungefär så kan helgen sammafattas.

Lördagen bjöd på loppis i kyrkan så morgonen ägnades åt att trolla fram skräp som kunde säljas. Men näe, det här med loppis är inte min grej riktigt. Har köpt få saker i mitt liv på loppis och det är bara jobbigt att stå och sälja.  Har en massa barnkläder som borde säljas iväg men det får bli blocket och tradera istället.

Efter loppisen tänkte vi ta en långpromenad. Packade ner dom två minsta i varsin vagn och började gå, då helt plötsligt från ingenstans kommer årets snöstorm. Jaja tänkte jag, det får gå ändå. Min sambo tyckte inte detsamma, han halkade efter mer o mer så till slut var jag tvungen och fråga om vi skulle gå hem istället. När jag var liten åkte vi  pulka nedför hustaket hemma, byggde snögrottor lika stora som lägenheter, typ. Här nere slutar människor fungera när det kommer lite snö :)

Söndagen blev det städa lite sen kolla vasaloppet. Direkt efter det så började bandyn där SAIK gav Hammarby storstryk!

Bildbevis på att det faktiskt snöar ibland i Uppsala

   


Jag bara älskar dom här bilderna på min favvo kille

 

Idag är det 11 veckor sedan mina värkar satte igång, vad fort tiden går






Nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags att rasta Wille lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0