Helgen

Kan man bli annat än glad när helgen har bjudit på strålande sol och värme utan dess like!!! Underbart!!

Lördagen tog jag med Felicia, Wille och Frida och åkte till Sandviken för att kolla på Mora Träsk. Willes favoriter, deras dvd skivor är en förbrukningsvara i vårat hem och vi har fått köpt nya i omgångar då dom gamla säkerligen blivit sönderspelade! Min pappa följde med så jag fick lite hjälp med att hålla koll på vilddjuren. Dock blev det lite för varmt för lillan som inte ville komma till ro i vagnen och var kinkig med maten. När vi kom hem hade älsklingen och storasyster Jenny varit in till stan och strosat, mysigt med en pappa och dotter dag. Kylen var laddad med cider i olika varianter som avnjöts i solen på baksidan,underbart med andra ord! Mot kvällen kom farmor hit och åt pizza med oss och efter vi nattat barnen så åkte jag, älsklingen och Tina ner på stan för att dricka en öl som slutade med 3 glas vin för min del.

Söndagen var jag lite lätt sliten, det var ju inte igår man festade till sist så det var lite tungt i huvudet. Älsklingen gick upp med barnen så jag fick sova en stund till. Nästa gång jag vaknade till så stod det en bricka med fruksot bredvid mig i sängen, tack älskling.

När vi vaknat till och gjort oss klara så packade vi filtar och lunch och åkte ner till stadsparken. Efter några timmar var det dags att åka hemåt för att hinna till Jennys fotbollsmatch.
Ismo tog med Jenny, Wille och Felicia och åkte ut till samlingen medans jag tog en promenad ända ut till Hagby. Det var bra mycket längre än jag hade trott men som tur var somnade Frida i vagnen nästan direkt vi gick hemifrån och sov hela vägen. Jag trodde att det var lite drygt 7 km ut men det var nog närmare 1,2 mil så det tog 2 timmar att gå. Solen låg på efter hela vägen och det var så hett. Halvvägs ringde Ismo och frågade om han skulle hämta mig och jag var så nära att säga ja då fötterna värkte och svetten rann men envis som jag är så tackade jag nej till det och traskade på. Jag kom fram precis när matchen slutade och det var nästan tur för då ville jag bara hem och duscha.

När vi kom hem duschade jag av Wille och Felicia sen tog jag en dusch med Frida medans Ismo grillade hamburgare.
Somnade tidigt kan jag lova, helt slut.

Morsdagspresenter har jag fått också :) Ett presentkort hos Drottninggatan 2 av Ismo och av Felicia fick jag ett nattlinne med texten världens bästa mamma och örhämgen, armband och halsband i matchande färger. Underbara familj!

Nu ska jag hoppa in i duschen innan lillan vaknar. Sen ska vi baka rabarberpaj till mellis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0