Lördag i all sin ära

Idag har jag storstädat huset, igen!
Här städas det dygnet runt ungefär, så fort dammsugan (sandvikenmål) åker in i städskrubben så kommer nån av kidzen in med grusiga skor eller så ska vagnen flyttas och då formligen rasar det grus av den.

Efter storstädningen så tjatade jag med mig älsklingen till Ikea. Shoppade en del nytto saker till hemmet. Har fått en nytändning vad gäller rusten av huset. Igår började jag riva bort nålfilten från trappan till övervåningen, nu ska den bli vit med svart nålfilt. Men det är inget lätt projekt, nålfilten sitter som berget men jag har avverkat 4 trappsteg än så länge! I veckan blir det nog ny kyl och frys, har hittat ett svart sidebyside med ismaskin och hela köret. Sjukt snyggt är det iaf! sen blir det en svart bänkskiva också. Det blir mycket svart och vitt här hemma men det känns som det är dom färgerna vi kommer köra på.

Flisan och Lisa har lekt idag igen, dom går verkligen så bra ihop. Känns verkligen bra att Lisa inte har några som helst problem med att vara hemma hos oss, hon har det verkligen inte lätt annars gumman. Men nu verkar allt lösa sig med skolan så jag hoppas att det blir bra för henne och att hon kommer att trivas. Paula du har en underbar liten tjej och ni är så duktiga som orkar kämpa hela tiden!

Våran nya bil är en riktigt skön rackare. Trodde att automat skulle vara sjukt bökigt men det är ju hur skönt som helst och det är bra mycket mer tryck i den här än våran Peugeot som vi hade. Dock blev det en lite dyrare historia än vad vi egentligen hade tänkt oss men är man kräsen så är man.

I morgon drar vi till Eskilstuna och parken zoo, EMD spelar där och Flisan har tjatat ikväll om att åka dit. Jag ska åka en massa karuseller med barnen, kommer bli så kul!!!

Idag hade vi egentligen tänkt åka till Borlänge igen om Jennys lag gått vidare i cupen men Jenny blev tacklad så illa så hon ramlade och bröt nyckelbenet igår och dom förlorade även matchen så dom fick åka hem igår istället. Hoppas gumman blir bättre tills vi drar till Öland nästa söndag.

Har fortfarande en massa bilder som jag ska lägga upp men jag orkar inte hämta usb grejjen som ligger uppe i hallen, lat eller vad!!!

Det var allt för denn gången!

Kommentarer
Postat av: Lena

Latmask, vi vill se bilder =) Hoppas allt är bra! Kram på ré

2009-07-13 @ 14:40:48
URL: http://softnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0