Torsdag

Idag blev det verkligen en lååång promenad. Ända till farmor och farfar i Årsta. En promenad som tog 2 timmar dit och ungefär samma hem. Drygt 2 mil sammanlagt. Gick i ett ganska behagligt tempo, blir så jobbigt om man bara ska pina på hela tiden. Stannade och köpte varsin stegräknare på vägen hem och vi räknade ut att vi gått ungefär 30 000 steg idag, måste verkligen hålla i det nu. Tråkigt bara att älsklingen börjar jobba på måndag så då får jag gå själv :( Inte alls lika kul.

När vi kom hem skulle vi hämta barnen men Frida blev jätte ledsen så jag gick före hem medans Ismo gick till fritids. Efter några minuter ringer Ismo och frågar om jag hade några missade samtal från fritids. Nä svarade jag, varför undrar du. Jo, Felicia kom inte över till C huset (där dom är sista timmen) med dom andra barnen. Fy faan vad ont i magen jag fick, var är hon??? Visste inte om jag skulle vända och gå ner till fritids eller fortsätta hemmed Frida som skrek i vagnen. Tänk om Felicia har gått hem själv fast hon aldrig gör det annars. Men efter en stund så ringde jag tillbaka till Ismo och då hade dom hittat henne och en till tjej i ett rum där dom inte får leka egentligen. Bra koll fritidsfröken hade?? Felicias namn fanns med på överlämningslistan men fröken hade inte sett henne.

Wille håller si på plats iaf :) Dessvärre har han kissat på sig varje dag på dagis sen han började efter lovet, idag hade han gjort det t o m 2 gånger,känns som ett bakslag kanske?? Ska prata med dagis fröknarna i morgon om att dom får kolla han lite, hemma har det gått superbra ju.




Så här kallt var det i Gimo på Knutmasso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0