Sunt förnuft???

Ganska så ofta så får vi påminnelselappar från skolan om allt möjligt, oftast läxor. Jag har lite svårt att förstå hur så många barn i en första klass kan glömma bort läxorna hela tiden, det är väl vi föräldrar som ansvarar för att läxorna blir gjorda när barnen är så små. Jag är verkligen ingen exemplarisk mamma men sådana saker som läxläsning och att komma i tid till skolan tycker jag faktiskt är viktigt. Hur ska Felicia annars lära sig om jag struntar i det??  Vi gör läxorna samma dag som vi får dom och lämnar in dom dagen efter, då vet vi att vi inte glömmer bort det om det dyker upp något annat som vi vill göra. 

Likaså gäller väl extra kläder, hjälmar och gummistövlar.Sånt ska ju finnas i skolan och på dagis nästan året om. Jag vet att min käre sambo tycker att jag är extrem när det gäller att klä på barnen mycket kläder oftast men jag oroar mig aldrig heller för att dom ska frysa eller bli blöta när dom är borta. Och det är fakstist skönt att slippa gå och bekymra sig för en massa onödiga saker hela tiden.

Låter som en massa svammel bara men det jag ville få fram var att det verkar som det är många föräldrar som bara struntar i en massa viktiga saker vad gäller skola och dagis.


Annars har det väl inte hänt allt för mycket den här veckan. Det har blivit några promenader, 2 st in till stan. Vågen visar 1 kilo mindre efter veckan. Då vet jag att mina promenader gör nytta iaf så det är bara fortsätta kämpa på nu så man som Paolo Roberto sa -slipper bada i vassen i sommar.
Wille har varit hemma måndag och fredag och då får man känna att man lever. Idag har han ropat mamma ungefär varannan minut.

I morgon är det öppet hus i skolan så det blir tidig uppstigning ännu en dag.

Nu vaknade lilla igen!

Kommentarer
Postat av: paula

ska jag behöva gå in till stan varje dag för att vågen ska visa ngt?

Här har man slutat med godis,med kvällste å macjkan,inget ätande efter kl18.00..följer paolos bok,visserligen inte varje dag med styrketräning,men jag promenerar ju varje dag...suck..inte lätt...

MEN

jag ska sluta m min medicin nu,för tack vare den har jag gått upp tio kg på de här två åren...

2009-01-23 @ 19:47:39
URL: http://sannaskitsnacket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0