Onsdag, dagen då kyrkan är vårt andra hem

Onsdagarna börjar med öppna förskolan i kyrkan, alla mina underbara vänner med sina små sötisar samlas där. Och när vi väl satt igång så blir dom knappt av med oss, vi överskrider tiden mer och mer varje gång. Vi dricker kaffe i mängder, jämför karlar, busar med våra små och bara är! Klockan 12 är det meningen att vi ska gå hem så personalen får äta sin lunch, det slutar med att dom går och äter och vi, ja vi fortsätter utan dom! Jag älskar dom här förmiddagarna! Klockan 14.40 är det dags att infinna sig i kyrkan igen, då är det dags för storasyster Felicia att sjunga i kören. Då bjuds det åter igen på kaffe och annat gott. Samma mammor som samlas en timme igen för mer skvaller medans vi väntar på dom större barnen.

Behöver jag säga att jag lever på kaffe och fikabröd dom här dagarna!? Måste även påpeka att kyrkan ligger max 50 meter från mitt hus så någon motion mellan fikastunderna blir det heller inte. Men vad gör det, jag får ju tillbringa en hel dag med dom bästa!

I morgon står det storstädning på schemat och då menar jag verkligen stor! Övervåningen ser ut som skit rent ut sagt och nedre plan finns det inga ord för.
Klockan 15 är det Lucia på dagis och 18.30 ska vi på julbord med styrelsen! Fullspäckad dag med andra ord!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0