Meningen med en blogg ??

 

Jag har flera gånger funderat på att lägga ner bloggandet av olika anledningar men det slutar alltid med ett mindre uppehåll innan jag sätter fart igen! Jag trivs med min blogg och jag är helt medveten om att alla inte håller med om vad jag skriver i mina inlägg. Men är det inte det som är meningen med en blogg ?? Jag tar gärna emot både negativa och positiva kommentarer men jag står fortfarande för det jag skriver, för jag skriver för min skull.

Jag vet att jag kanske sårade en nära vän till mig genom att kommentera hennes blogg och det var inte meningen. Alla har vi olika bakgrund och formar våra liv efter det. Men ibland får jag en känsla av att hennes inlägg är lite en pik till mig... Jag kanske har helt fel, jag hoppas det för jag tycker verkligen att den här tjejen är underbar trots sina "starka åsikter" som jag uttryckte det :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

tess,du sårade inte mig,

det som sårade var att du kände behov av att försvara dig,att mitt inlägg missuppfattades.

det hade skett saker tess som var ett stort övertramp och där det var en 6årig flicka var inblandad,och jag är less på dessa övertramp.

Less på att det alltid ses som ok pga vissa anledningar,jag kanske gick hårt åt på mitt inlägg.Jag tokgillar dig och vi måste tycka olika annars blir våran vänskap trist...men min blogg vill jag inte ha som ett dissk forum...jag dissk gärna det vet du...men inte där,jag vill inte behöva försvara mig eller få folk att inte missuppfatta mina tankar där...ibland skriver man i stundens hetta och det kan tolkas helt fel...

inlägget är inte riktat till dig,eftersom det är fler som läser och jag får ofta kritik för just mitt tänkande om alkohol i hemmet.men hos oss måste vi ha noll,en anledning är nicke,han klarar inte av en öl utan det blir blackout istället.En annan är min bakgrund...den är inte rolig,jag vet att alkohol skadar mer än ngn annan drogeftersom den skadar familjen i hemmet,en som röker på gör d i sin lilla värld,medans en alkis slåss,beter sig osv..jag kommer från en misshandlar familj,min pappa slog min mamma blå,jag har ofta stått i en kall dusch när han fick sina ryck..osv,psykisk och fysisk misshandel var både jag å luis utsatta för...jag har vart denna 6åriga flicka som vill hem kl 3på natten ,när vuxna har grälat runt omkring mig.

så vännen,du ÄR min vän...men jag har svårt att lita på folk..men jag känner att jag kan lita på dig...fick mig en känga i somras när jag trodde att jag kunde lita på min familjemedlem..men det kommer hela tiden fram nya saker hon sagt,gjort osv...och de börjar stå mig upp i halsen...så df litar jag inte på vem som helst...

tusen kramar

2009-12-28 @ 14:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0