4e advent

Idag hade jag planerat för en dag hemma. Städa nedervåningen, klä granen, tvätta klart allt som ligger på tvättstugegolvet, packa barnens väskor eftersom dom ska följa med mormor hem på julaftonskvällen och vara där några dagar.

Men medans vi satt och åt frukost säger Ismo- Nä idag vill jag hitta på nått! What?? var min första tanke, hur ofta säger han så? Så jag hängde på då det sög i shoppingtarmen :)

Felicia och Frida fick vara hos farmor och farfar under tiden. Wille fick åka med oss till Arlanda stad och shoppa! Jag hade hört av en kompis att Stadium hade outlet där nu så där spenderade vi en hel del! Köpte skidor till Wille, miniskidor till både Wille och Felicia,nya skid/pulka hjälmar till dom, Everest täckisar till mig och täckisar till Ismo också!

Efter det blev det storhandling på Ica maxi. All julmat är nu inhandlad och sen köpte både jag och Wille nya vinterskor även. En lunch hann vi också med!

På vägen hem stannade vi och köpte en dubbelpulka till ungarna så nu har jag lovat att dra dom i den till skola och dagis i morgon. Intressant då jag även ska försöka få med mig Frida i hennes vagn :)

På onsdag ska sista julklapparna inhandlas. Har faktiskt bara Mamma & Bengan, Pappa, Farmor & Farfar och Ismo kvar! Och jag vet vad jag ska köpa till alla!

Nu har I fått in granen så den ska jag klä strax!

Ser fram emot en underbar och mysig jul som jag ska fira med världens bästa familj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0