Jobb, jobb och åter jobb

Äntligen har jag kämpat mig igenom 8 dagar på jobbet!!!! Men konstigt nog har det inte alls kännts lika jobbigt att vara där som det gjorde innan jag gick på mammaledigheten, då var jobbet pest! Samtidigt tänker jag lite annorlunda nu angående jobbet. Folk varslas ju överallt nu och då är det inte så illa att ha en fast tjänst där jag varit i många år nu, då sitter man ganska säkert! Men det hindrar ju inte mig från att söka lite andra jobb, vilket jag även gjort!

Annars så händer det inte alls mycket här hemma, det är ebb i kassan just nu, vilket suger! Finns det någonting som är mer deprimerande än att inte ha pengar till det man vill ha???  Samtidigt har vi haft en otroligt bra sommar! Vi har gjort det som fallit oss in och unnat oss en massa.  Ändå hoppas jag på att kunna ta mig råd att köpa en stor svart ryamatta till vardagsrummet. Känns som en bra investering inför ruggiga höstkvällar. Sen ska jag åka en vända till Fullerö Handel och köpa lite nya ljus och ljusstakar. Sen är jag laddad inför mörkret :) Det bästa vore ju om man kunde tapetsera om inför varje årstid, då skulle jag välja en mörklila eller liknande färg just nu för att sen återgå till mitt vita vardagsrum till sommaren igen. Jaa, fan det vore nått!! Undrar vad I säger??  Han är nog inte alltför positiv till den iden skulle jag tro....

Ikväll är jag sjukt trött, är verkligen inte van med att gå upp 6.30 förr att åka till jobbet. Soffläge med lite vin och en pokerspelande sambo!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhh va gullig du är :-)

Inte lätt att gå och bära den klumpen annars,hehe.

Han är ju ingen liten kille direkt.

Han är inte 6 mån än men jag tänkte börja med gröt från 4 mån i veckan.Hoppas det hjälper så det inte bara är det att han är snuttig jämt.

2009-08-24 @ 18:15:57
URL: http://vera82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0