Idag är ingen bra dag

Var på uruselt humör redan när jag vaknade. Allt känns skit just nu, trött på att bara sitta här hemma i vårat halvt färdigrustade radhus, tittar runt på alla halvfärdiga projekt och känner mig så irriterad. Trött på att inte ha en jäkla bil hemma ens bara kunna åka till Gränby eller Ikea och strosa runt och fördriva tiden, eller kunna åka och hälsa på mina kompisar över dagen. Och jag är inte för lat för att åka tåg och buss men det är ett jäkla projekt med 3 barn varav en supertrotsig och en barnvagn som ska få plats. Våran lilla tripp till Grönan är ett bevis på att det inte funkar med vagnar på tågen. Enda tågvagnen som det fanns plats för vagn i var 1 klass vagnen. Vi fick inte sitta kvar där inne för då skulle vi behöva betala 200 kr extra i var!! Försökte byta vagn men slussen mellan vagnarna är för smal för att komma igenom med vagn. Nej tack jag utsätter inte mig och barnen för såna projekt mera. Så därför häckar jag här hemma hela dagarna.
I morse när jag kom ner och såg att diskmaskinen behövde plockas ur tänkte jag bara nej jag orkar inte!! Jag springer mellan tvättstugan och köket och plockar hela dagarna. Wille skriker och gapar mest hela dagarna numera och ingen av dom är någonsin nöjd (jo Frida, hon gör inte mycket väsen av sig). Jag har kanske tagit mig vatten över huvudet som absolut skulle ha 3 barn??  Vad vet jag?? Jag är 27 år men jag lovar att en 80 åring har mer socialt umgänge än mig just nu. Jag behöver en förändring i mitt liv snart, annars bryter jag ihop.

För att göra dagen ännu bättre så har jag letat i varenda skåp, låda, ja överallt efter kvittot på våran vagn. Finns inte, helt borta. Så nu har vi en nästan ny vagn med solblekt sufflett och jag kan inte åka tillbaka med den. Livet är för härligt!!!!




Kommentarer
Postat av: paula

men vännen då

ibland har man jävligt pissiga dgr och det är ok,det är ok att känna att va fan pallar inte vara husmor längre,menar man är ju inte mer än människa.Bara för att man är mamma så betyder inte det att man slutar leva.Det gäller att hitta sin egen tid,nu kanske det blir svårare när ismo kommer att pendla,men då är ju dte bästa med att ha äldre syskon till ungarna,ta till de,som barnvakt ngn timme eller två?kanske ta en bio med ngn kompis??vad som helst,man behöver det.

kanske prata med de på dagis om wille kan få förlängd dagis tid om ismo börjar pendla??

när man har sina gråa prutt dagar så får man försöka titta tillbaka till de bra dgrn att det finns ju såna som kommer ,och som tur är så kommer de oftare =)

du får känna blöäääääääääää

så det så!!!

och nej jag tror INTE att du tagit dig vatten över huvudet när det gäller barnen,de är i olika åldrar,det 'är ett pusslande att få alla nöjda,men de blir bara äldre vännen

tusen kraman



du vad menar du på fejjan att det blir ev flytt????

2009-08-12 @ 12:00:16
Postat av: Emma

Det där med socialt umgänge känner jag igen! Det suger så jävla hårt.

2009-08-20 @ 20:01:46
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0