Mardrömsmorgon

I morse när lillan vaknade så klädde vi på oss och gick ner till affären för att överraska dom andra med en massa godsaker till frukost. Färskt bröd, avocado, keso och en massa gott. Köpte även hem gröt till lillan som jag tänkte prova ge henne till frukost. Köpte även nya skedar till lillan, såna där långa i plast som är superbra för barnmatsburkar??? Kommer bittert ångra detta köp :(

Gick iaf hem och började fixa med frukosten medans dom andra var kvar på övervåningen. Lillan sitter i sin matstol i köket och framför henne hade jag lagt skedarna. Hör ett konstigt ljud och vänder mig om och ser bara en liten bit av skaftet på skeden utanför hennes mun!! Hon har alltså fått tag på skeden och stoppat den i munnen men hur hon har fått in den såå långt i halsen fattar jag inte för den satt  fast när jag försökte dra ut den. Panik när jag ser färgen försvinna från hennes ansikte, jag tar tag i hennes huvud och håller emot samtidigt som jag drar allt jag kan för att få ut den. När jag fått ut den ser jag att hon blöder ur munnen och då kom chocken kan jag lova, mina ben började skaka och tårarna bara sprutade på både mig och henne. Hon verkar iaf må bra nu och har ätit flera gånger sedan dess, måste ha skrapat henne i halsen när jag drog loss skeden.

Gissa om jag känner mig som en usel mamma :( Både Wille och Felicia har likadana skedar och lekt med när dom var små. Tänk om man kunde veta vad som kunnat hända. Hela dagen har jag haft sån ångest och tänkt på hur det kunde ha gått.

Min äskade lilla Fridis, mamma älskar dig så otroligt mycket!!


Kommentarer
Postat av: paula

men lilla tuuuulan då

fyy så läbbigt

jag hade sån sked till mathilda den jäveln gick av!!!så hon hade själva skeden i munnen!!

hatar de där skedarna!

2009-04-20 @ 00:33:13
URL: http://sannaskitsnacket.blogg.se/
Postat av: therese

men gumman vad otäckt ja man ska ju aldrig lämna nåt inom synhåll har man ju lärt sig suck men ibland har dom aparmar hahah vad skönt att allt gick bra puss och kram

2009-04-20 @ 07:50:31
Postat av: Fia

Uscch vad otäckt. Sådanna skedar använder jag till Arvid också. Vad skönt att det gick bra ändå. Kramar

2009-04-20 @ 14:26:33
URL: http://fiaf86.blogg.sea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0