Mardrömsnatt

Har haft så fruktansvärt ont i magen i natt, ett tag trodde jag nästan att jag skulle behöva åka in till sjukhuset.
Och inte blev det lättare av att Wille sprang upp hela tiden, kom knappt ur sängen för att kunna gå tillbaka till hans rum med han. Sista gången gav jag upp och gick ner och la mig på soffan, 2 alvedon senare så somnade jag iaf där.

Nu är det inte så att jag inte vill sova bredvid Wille men 3 st i en 160 säng är lite trångt med tanke på min stora mage också.  Sen ligger han inte still en sekund, vrider och vänder på sig hela tiden och jag kan bara liggapå höger sida numera och är ju livrädd att Wille ska sparka till min mage när han bökar runt.

Känner mig fortfarande öm i magen men bättre iaf. Vet inte om det är dom nya tabletterna som jag fick så ont av. Snart dags för nästa tablett så då får vi se hur det blir efter den.

Igår var jag till barnmorskan på kontroll igen. Sf måttet ligger lite under kurvan men inget av mina barn har ju varit så jättestora när dom föddes så det blir väl lika denna gång. Mitt blodvärde var dessvärre inte så bra, ligger på 99 nu så jag har fått tabletter som jag ska äta i en vecka och sen ska jag tillbaka på en extra koll. Har inte blodvärdet gått upp så måste jag börja med sprutor, usch!
Lena (min bm) tyckte att huvudet fortfarande var lite ruckbart men inte helt säker. Känns ju skönt att veta att hon ligger som hon ska iaf!

6 veckor kvar!
Längtar så otroligt mycket nu. Allt är klart nu, vagn, kläder och allt annat som behövs. NU fattas det bara en liten bebis att mysa med!

Nu ska jag hoppa in i duschen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0