Våran Frida!

Äntligen är hon här våran älskade Frida Elwira!

Det var en seg start på förlossningen, gick ett helt dygn med värkar var 15-20 minut. Som tur var så var dom inte direkt smärtsamma förrens på slutet. Åkte in till förlossningen vid halv tre tiden på natten men då tyckte barnmorskan att vi kunde åka hem igen eftersom hon trodde att det skulle ta flera timmar till. Jag kände mig inte alls så pigg på att åka hem när jag kände att mina värkar blev så starka snabbt. Men vi åkte iaf hem och lade oss, hann vila en halvtimme sen gick vattnet.  Ringde in igen och frågade om vi skulle komma in men det tyckte dom inte utan vi skulle vänta några timmar till. Efter 10 minuter tänkte jag att nu struntar jag i vad dom säger och så åkte vi in. Och tur var det för 15 minuter senare är hon född. Till på köpet så var det kaos på förlossningen, det fanns inte ens en ledig barnmorska. 

Skönt att det är över för det här gör jag aldrig om igen, guud så ont det gjorde!! För att inte tala om eftervärkarna!

Men nu ligger  iaf mitt lilla hjärta här bredvid och stånkar :)
Nu ska vi bara mysa ända tills slutet av januari när pappa måste börja jobba igen!

Kommentarer
Postat av: therese

ååå hon är så söt och jag hoppas verkligen ni kan använda nåt av kläderna efter Tillan hoppas vi ses snart och stort grattis igen puss och kram

2008-12-19 @ 08:56:21
Postat av: Linda

Helt otroligt hur vissa barnmorskor kan vara du! Visst är eftervärkarna vidriga, fy vad jag lider med dig, hoppas du slipper ha de så länge, jag hade tyvärr dom där attans eftervärkarna aldeles för länge... Så det blir inte en nr fyra för er :-) Jag kan lätt tänka mig nr fyra ha ha ha... Nu får ni snusa på för fullt här och mysa med eran sötis, så otroligt söt hon är :-) Sköt om er!!! Kram

2008-12-19 @ 11:51:46
URL: http://luckylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0