Sjukskriven

Har precis kommit hem från gynakuten. Har haft sammandragningar och haft sån huvudvärk i 3 dagar nu. Trodde det skulle gå över av sig självt men det blev bara värre.  Våran lilla tös ligger redan med huvudet nedåt och trycker på och tydligen är min livmodertapp så känslig för beröring så minsta lilla kan sätta igång sammandragningar/förvärkar. Så nu är jag sjukskriven och helst sängliggande till 31 augusti till att börja med. Sen vill läkaren att jag går hem med hp from den 23 oktober, vilket jag inte riktigt hade planerat. Blir det nu så har jag bara 2 månader kvar att jobba efter sjukskrivningen. Jag har även fått veta att det som är effektivast för att sätta igång värkar är att få en orgasm??!! Så därför får jag alltså inte heller ha samlag under 2 veckor. Hmm,  inte lätt att hålla masken när läkaren pratar om ens samliv liksom!  Jaja nu är det bara hålla sig lugn så att lilla Frida stannar i magen ett tag till, antagligen kommer jag inte att gå hela graviditeten ut men jag vill bara komma förbi iaf vecka 30 så jag vet att det inte är någon fara för barnet.

Nu är det filmtajm och godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0