Rik som ett troll

Ja det verkar iaf kommun tro att jag är. Betalar 1700 för barnens fritids och dagis varje månad, helt sjukt mycket pengar. Och nu när bebisen anländer så får Felicia inte gå kvar på fritids och det är väl ok, hon är ju ändå i skolan stor del av dagen. Men det som gör mig så arg är för Willes del, han får inte gå mer än 15 timmar i veckan som max! Visst, jag har han gärna hemma men... jag ska fortfarande betala hel avgift på 1260 kr i månaden!!!??  Jag menar hur sjukt är inte systemet. Om han inte får gå mer än 15 timmar varför ska då jag betala för mer än 15 timmar??? Och jag kan ju inte gärna säga upp platsen och ha han hemma eftresom köerna till dagis här är typ 2 år???  Kanske inte riktigt så långa men vi har ju nyss fått in han på dagis här efter att ha gått i ett annat område ett år, just för dagiskrisen.

Slutsatsen av detta.. Det lönar sig aldrig att tjäna mycket pengar

Kommentarer
Postat av: paula

japp så funkar det

alla 15timmars barn som är under 4år betalar fullt pris...

det dumma är ju om de har sinnes tider på stenhällen,att han tex bara får gå mellan 8-11..

men förhoppningsvis så är det som med mathilda hon fick gå tre dgr i veckan...

2008-08-08 @ 21:06:33
URL: http://sannaskitsnacket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0